Opisy gaźników Pierburg 28-30 2EE.

wstecz Opis gaźników Pierburg

Gaźnik Pierburg 28-30 2EE jest gaźnikiem sterowanym elektronicznie ( komputerem umieszczonym na podszybiu ). Jest górnego ssania (gaźnik opadowy) o dwóch gardzielach. Posiada ssawkę sterowaną silniczkiem krokowym. Dolna przepustnica jest sterowana nastawnikiem który z kolei jest sterowany komputerem. Bardzo częstą przyczyną złego chodzenia silnika jest awaria gumowej membrany właśnie w tym nastawniku. Srednice gardzieli w podstawie to 28 mm i 30 mm. Różnica pomiędzy gaźnikiem Pierburg 2E3 a 2EE w mocowaniu polega na odwrotnym zamocowaniu podstwy gaźnika na korektorze ssącym. ( w Passatach ). Gaźnik mocowany jest do podstawy gumowo stalowej. Kształt i numer podstawy jest tutaj


Ogólny widok gaźnika.

Gaźniki montowane do aut: V W Golf - 1,6 - 1,8 cc, Jetta - 1,6 cc, Passat - 1,6 cc. Skoda Favorit - 1,3 cc. Opel Record - 1,8 cc. Opel Omega - 1,8 cc

Rozmieszczenie elementów na górze gaźnika . Nastawnik ssawki
( silnik indukcyjny )

Widok gaźnika na nastawnik sterowania przepustnicą dolną.

Nastawnik przepustnicy dolnej. Wieloałącze nastawnika

Widok gaźnkia od strony potencjometru przepustnicy dolnej

W tym widoku widac nastawnik ssawki, potencjometr przepustnicy, siłownik otwierania II stopnia Potencjometr przepustnicy

Widok gaźnika od strony podgrzewacza kanału mieszanki.

Widok na podgrzewacz kanału mieszanki,
elektrozawór odcinający opary paliwa
Elektrozawór oparów paliwa

Widok na dysze gaźnika

Widok na dysze główne gaźnika i wolnych obrotów Widok od strony podstawy gaźnika